Periodieke controle

Voorkomen is beter dan genezen en met een halfjaarlijkse tandartscontrole bent u vaak veel gebitsproblemen voor. Bij Dental Masters Larikslaan in Rotterdam Noord heten we u van harte welkom voor de periodieke controle van uw gebit en tandvlees. Hiermee voorkomen we tijdig eventuele beschadigingen of aandoeningen aan het gebit.

• Op tijd signaleren en aanpakken van gebitsproblemen
  • Controle door een deskundig team
  • Een periodieke controle is vaak al binnen een kwartier klaar

Zorg voor de beste gezondheid van uw gebit door regelmatig de tandarts te bezoeken en voorkom problemen met uw gebit. Maak snel een afspraak, zodat u kunt blijven glimlachen.

Array

Waarvoor dient een periodieke controle?

Een periodieke controle bij de tandarts houdt in dat de tandarts uw gebit controleert op verschillende vlakken. Hij kijkt onder andere of u gaatjes heeft, het tandvlees gezond is, u tandsteen heeft en of u eventuele ontstekingen heeft.

Liever voorkomen dan genezen

Met een periode controle zorgt de tandarts ervoor dat we eventuele gebitsproblemen op tijd kunnen vaststellen en aanpakken voor ze nog erger worden. Een kort voorbeeld: de tandarts stelt vast dat u een beginnend gaatje heeft. Omdat hij dit tijdig ziet, vullen we het gaatje zo snel mogelijk voordat de problemen verergeren. Wanneer het onbehandeld blijft, kan een gaatje een ontsteking van de zenuw veroorzaken, wat kan leiden tot het afsterven van een kies of tand.

Een bijdrage aan uw algehele gezondheid

Gebitsproblemen zijn daarnaast mogelijk een symptoom van andere lichamelijke gezondheidsproblemen. Een periodieke controle is dus niet alleen noodzakelijk voor een gezond gebit, maar draagt ook bij aan uw algehele gezondheid.

Een tandartscontrole is snel klaar

Gemiddeld duurt een tandartscontrole niet langer dan 15 minuten. Dat is voldoende voor de tandarts om uw gebit te checken op eventuele afwijkingen of andere problemen. Soms is het nodig om röntgenfoto’s te maken van uw gebit voor een beter beeld van de staat van uw gebit. Verder geeft de tandarts u tips over hoe u uw gebit het beste kunt onderhouden en reinigen, bijvoorbeeld over hoe u het beste kunt poetsen of flossen.

Zo ziet u maar: een periodieke controle bij onze tandarts in Rotterdam Noord is zo gepiept en is geheel pijnloos.

Vervolgafspraak maken

Constateert de tandarts tijdens de controle bepaalde afwijkingen of problemen aan uw gebit? Sommige patiënten hebben dan een uitgebreide behandeling nodig. Denk bijvoorbeeld aan een uitgebreide reiniging van het gebit door de mondhygiënist, het vullen van een gaatje of een wortelkanaalbehandeling. Als dat zo is, plannen we een vervolgafspraak met u in. Geen zorgen: we hebben uitstekende verdovingsmiddelen in huis, zodat u ook deze behandelingen geheel pijnloos doorstaat.

Voorkom problemen met optimale mondhygiëne

Voorkom onaangename verrassingen door er een optimale gebitshygiëne op na te houden. Dental Masters Larikslaan geeft u graag een aantal tips mee:

• Poets uw tanden minimaal 2 keer per dag met fluoridetandpasta.
  • Beperk eet- en drinkmomenten tot maximaal 7 keer per dag.
  • Reinig uw gebit met tandenstokers, ragers of flosdraad dagelijks.
  • Wacht na het tandenpoetsen minimaal een uur met het eten van zuur voedsel, zoals een sinaasappel.

Regelmatige controle is essentieel

Het is natuurlijk niet zo dat ieder gebitsprobleem te voorkomen is. Daarom is een halfjaarlijkse controle van uw gebit van essentieel belang, zodat eventuele aandoeningen of problemen niet verergeren. Dental Masters Larikslaan doet er alles aan om uw gebit stralend te houden.

Maak nu een afspraak in Rotterdam Norod

Bent u toe aan een halfjaarlijkse controle of bent u op zoek naar een tandarts in Rotterdam Noord? Dental Masters Larikslaan staat voor u klaar om een vakkundige controle uit te voeren op uw gebit en u tandheelkundige behandelingen te bieden waar nodig. We bieden complete mondzorg voor volwassenen en kinderen.

Array